Home

Meespelen in de VriendenLoterij

Meespelen bij de VriendenLoterij betekent het hele jaar door feest en iedereen kan meedoen. Met vertrouwde en nieuwe campagnes delen we online en offline hoe leuk deelnemen aan onze Loterij is. Zo laten we online met de serie Voetbal Geeft zien hoe voetbal verbindt. Op de socialemediakanalen plaatsen we spelletjes en verschillende winacties. In december vragen we aandacht voor het Prijzenfestival. In de Mijn VriendenLoterij-omgeving op de website maken deelnemers tijdens dit festival elke dag kans op een gloednieuwe prijs.

Overtuigende campagnes

Met onze campagnes laten we zien wat er te winnen is. In maart staat de lente voor de deur. Dat betekent dat de jaarlijkse Gouden Ei-campagne start. Om deze actie extra onder de aandacht te brengen, houden we eind maart de voorrondes van het NK Eieren Zoeken. Bij culturele partners als Luchtvaartmuseum Aviodrome, Het Spoorwegmuseum en het Afrika Museum gaan de deelnemers enthousiast op zoek naar gouden eieren. Uiteindelijk strijden veertig finalisten op 8 april in het Nederlands Openluchtmuseum om de hoofdprijs van 10.000 euro.

In september ligt de VIP-KAART Gouden Editie op de deurmat bij potentiële deelnemers. Als zij gaan meespelen in de VriendenLoterij, maken ze direct kans op 25.000 euro. En ze kunnen met de bijgesloten Gouden VIP-KAART direct gratis naar 150 musea in Nederland. De 3 Gratis Loten-campagne in oktober is wederom een groot succes. Voor nieuwe deelnemers een unieke kans om drie trekkingen op rij gratis kans te maken op prijzen.

Zonnige samenwerking

De VriendenLoterij en supermarktketen Coop gaan in de zomer van 2023 een samenwerking aan. In de 160 winkels van Coop liggen actieflyers in de vorm van boardingpassen. Tijdens de zonnige CoopCabana-campagne zijn de winkels aangekleed met displays, raambiljetten, vloerstickers en plafondhangers. Deelnemers aan deze actie maken gratis kans op fantastische zomerse prijzen en zelfs een zonvakantie van 5.000 euro.

Voetbal verbindt

Als maatschappelijk partner van de Eredivisie zet de VriendenLoterij zich samen met alle Eredivisieclubs in voor een gezondere, inclusievere en sterkere samenleving. In de videoserie Voetbal Geeft staan de clubs stil bij de impact die ze hebben in de maatschappij. Een goed voorbeeld is Almere City FC, dat op zondag 13 augustus voor het eerst een wedstrijd in de Eredivisie speelt. Een historisch moment voor deze club. Jong en oud doet mee: leden van de plaatselijke studentenvereniging halen ouderen op, die de vlaggen dragen tijdens de openingsceremonie.